Používá Plzeň Seznam nebo Google?

Vyhledávačů máme celou řadu. Google, Yahoo, MSN… Nám v České republice bude nejbližší jistě první jmenovaný. Společně se Seznam.cz vládne českému internetu. Zajímavé, že jsme jednou ze 3 zemí světa, kde má domácí vyhledávač stále silnou pozici. To o Seznam.cz vypovídá dostatek. Ještě v roce 2011/2012 měl větší podíl než Google. To se však v posledních letech změnilo a současně má zhruba 30% všech hledání. Naprosté minimum pak tvoří další vyhledávače.

Google s převahou

Plzeň se v tomto směru nijak od zbytku republiky nemění. Google tu má u uživatelů jasnou převahu. Tím jsme si velmi rychle odpověděli na základní otázku. Jak to ale je se SEO? Na našem trhu je jasnou poučkou řídit se pravidly Google. Seznam používá jeho algoritmy, ačkoliv vznikl od dva roky dříve. Znamená to, že pokud budete vysoko ve vyhledávání Google, dost jasně budete vysoko v Seznamu a naopak.

V současnosti je nejdůležitějším ukazatelem počet a kvalita odkazů společně s dobře zpracovaným obsahem. Do toho se započítává i délka textů. Například průměrný počet slov na stránkách, které jsou první ve vyhledávačích, je 1890.

Další SEO taktiky

Bavíme-li se o Plzni, koukněme na lokální SEO, které s ní souvisí. Jak se prosadit? Velice dobrou taktikou je využívání tzv. Longtail. To znamená delší a méně konkurenční výrazy spojeny z méně hledaných slov. Příklad, který platí pro nás, je například seo optimalizace Plzeň. Jde zkrátka o to, prosadit se na méně konkurenční výrazy dohromady jménem města. Další výhodou longtail je možnost přečíst zákazníka a zastihnout ho ve chvíli, kdy už konkrétně hledá koupi.