Zpětné odkazy a katalogy u optimalizace webu

Optimalizace pro vyhledávače je vcelku složitý obor, k němuž neustále vznikají nové a nové strategie. Jednou z jeho současně nejdůležitější odnoží (podle algoritmu Google) jsou zpětné odkazy. Ty můžeme samozřejmě sbírat různými způsoby. K rozjetí opravdu kvalitního linkbuildingu je ale třeba investovat spoustu času a i peněz. Říkáte si, že si to jako menší e-shop nemůžete dovolit? Máme pro vás řešení.

Katalogy

Dobrou alternativou k získávání zpětných odkazů jsou tzv. internetové katalogy. Nejznámější bude asi pravděpodobně například firmy.cz, jež spravuje seznam.cz. Zaregistrovat se do těchto katalogů a ještě do Google firem by měl být základ. A to proto aby vás vyhledávače co nejrychleji zaregistrovali.

Máme tu ale i další méně známe katalogy, jmenuje třeba clonet.eu nebo zdroj.cz. Ty možná nemají takovou autoritu, ale jak se říká – každý odkaz se počítá. Katalogy můžete jednoduše hledat skrz vyhledávače. Některé fungují, některé ne ale to je zkrátka třeba vyzkoušet. Většinou bývá třeba se pouze registrovat. V dnešní době se už ale třeba nevyplatí za katalogy platit, nebo si dávat jejich banner na svůj web. To nedoporučujeme.

Odkazy z diskuzí

Další dobrou taktikou pro získávání snadných odkazů jsou odkazy z diskuzí. Pokud se o svůj obor dostatečně zajímáte, jistě budete znát nějaká diskuzní fóra, kde se schází vaše cílová skupina. Tyto fóra odepište jako první. Pokud tam již máte účet a pravidelně přispíváte, tím lépe! Tato taktika tkví v tom, odpovídat na dotazy na fórech odkazem na váš web. A to tak, abyste dotazujícímu skutečně pomohli. Hodí se proto sepsat předtím na svůj web článek na konkrétní klíčové slovo, podle kterého budete diskuze hledat. A to aby vaše odpověď byla skutečně relevantní.

Nebojte se sepsat článek například na longtail: V našem případě to je třeba optimalizace webových stránek Plzeň