Marketing e-shopu

E-shopů vzniká ročně opravdu hodně a právě uzavřený rok 2017 se může pochlubit rekordní vánoční sezonou. Alespoň co se tržeb e-shopů týče. Otázka tedy zní – jak se v moři elektronických obchodů prosadit? Zvláště pak v začátcích. Odpověď je ale vcelku jednoduchá. Online marketing! V současnosti je velice oblíbená kombinace SEO a sociálních sítích.

SEO

Co SEO je jsme si popsali už v jednom z minulých článků. Základem úspěšné strategie je podrobná analýza klíčových slov a následně jejich správné použití. Rozhodně je dobré použít tzv. Longtail výrazy. Jedná se kombinaci různě hledaných klíčových slov do jednoho výrazu. Takže například v našem případě by bylo velmi relevantní klíčové slovo „Internetový marketing Plzeň“. Výhodnou tohoto druhu klíčových slov je, že je možné se na ně prosadit mnohem snáze než na jednofrázová více obecná slova. Navíc je možné zákazníka zastihnout už ve fázi nákupu a ne pouze vyhledávání.

Dalším dobrým tipem je neustále rozšiřování webu. To lze například dělat pravidelným psaním blogu. Vybírat články můžete například podle klíčových slov. Tím dostanete dvě mouchy jednou ranou – webu pomůžete prosadit se ve vyhledávačích a návštěvníkům poskytnete zajímavé informace.

Sociální sítě

Sociální sítě jsou modlou současnosti. Na u nás jednoznačně nejoblíbenějším Facebooku můžete najít až 5 miliónů uživatelů a téměř každou firmu. Je jednoduché vytušit proč. Možnosti okamžité komunikace a reakce na dotazy potencionálních zákazníků a možnosti zacílení reklamy jsou opravdu úžasné. Zaměřit se můžete na uživatele pomocí zájmů, e-mailové adresy nebo dokonce podle vaší konkurence! A to se vždycky hodí.