Linkbuild jako propagace

Propagace na internetu může mít mnoho podob. Jednou z nejdůležitějších metrik pro kvalitní e-shop je SEO činnost zvaná linkbuilding. O co se jedná? Jednoduše můžeme říci, že jde o sbírání odkazů z na svůj web z ostatních stránek. Aby to ale nebylo tak jednoduché, je třeba postupovat podle určitých pravidel.

Linkbuilding v praxi

Linkbuilding má obecně mnoho podob a taktik, které se neustále vyvíjejí. Základní pravidlo však zní -> přirozenost! Pokud by odkazy mohly vézt z jakéhokoli webu, bylo by to až moc snadné. Pokud chceme, aby Google odkaz skutečně zaregistroval a přiřadil vašemu webu jeho hodnotu, je důležité stránky pečlivě vybírat.

Weby by měly být tematicky příbuzné s co nejvyšší Trust Flow (TF) a Domain Autority (DA). V takovém případě máte vyhráno a získaný odkaz je doopravdy velmi cenný. Zahlcování odkazů z nekvalitních zahraničních odkazových farm už dnes spíše uškodí.

Jak tvořit odkazy?

Ač se to nezdá, linkbuilding může být velmi kreativní činnost. Způsobů, jak odkaz získat, je mnoho. Mimo klasické psaní článků, můžeme využívat například infografik nebo odkazů z diskuzí. Důležité je také komunikace a hodnota, kterou za odkaz nabídnete na oplátku.