Kam odkazovat? Kategorie, produkty nebo homepage?

Před zahájením linkbuildingu je důležité zjistit si předem, kam odkazy mají směřovat. A to proto, aby bylo dosaženo maximální efektivity. Porovnávejte konkurenceschopnost vašeho webu na dané klíčové slovo a také různé varianty klíčového slova. Ne vždy to nejhledanější je nejlepší volbou. Až slova vyberete, stránky na něj optimalizujte. Obecně je tedy nejlepší vybrat si kategorii, neboli stránku, která má ve struktuře další podstránky. Znovu opakujeme, důležitá je samotná optimalizace stránky. Klíčové slovo by se mělo objevit v nadpisu, URL a také titulku. Samozřejmě také v textu, je však třeba vložit jej citlivě (pozor na zahlcování klíčovými slovy).

Homepage ale úplně nevynechávejme. K zvýšení její celkové autority a PageRank je třeba vézt současně odkazy i na ní. Jak? Dozvíme se dále.

Možnosti linkbuildingu

Starou dobrou strategií je například psaní PR článků. Jejich výhodou je, že lze zaměřit odkazy na několik stránek najednou. Doporučujeme do PR článku o 1 800 znacích (standardní délka) vložit maximálně 3 odkazy. S tím, že na homepage bude směřovat anchor text s celou URL.

Ostatní odkazy vložte do textu libovolně (alespoň jeden do prvního odstavce). Pozor na správně zvolený anchor text. Ideálně by měl být ve formě klíčového slova, na které se chcete prosadit či jeho dalších variant.

Další možnosti

V strategiích s firmou na tvorbu www stránek Plzeň nejčastěji využíváme několik způsobů linkbuildingu najednou. Další osvědčenou technikou je tvoření odkazů z diskuzí. V každém oboru existují společná fóra, kde se schází cílová skupina. Najděte takové weby a vložte se do debaty! Cílem je odpovědět na různé dotazy návštěvníků odkazem na váš web, který jim ale skutečně pomůže. Nebojte se proto udělat výzkum a sepište články na nejčastější dotazy (nebo jej dopište do textu kategorie, kterou se snažíte podpořit). Dejte si ale pozor ať nepůsobíte jako spammer – pište úhledně celé věty a odpovídejte přímo). V takovém případě by mohlo dojít ke smazání odkazu.