Je PR článek skutečně PR?

Co to vlastně je PR článek? Je skutečně tím, čím si myslíme, že je? V současnosti už pravděpodobně ne. Řekněme to narovinu, přes PR článek dnes už jen těžko nakoupíte. Hlavní síla PR článku tkví v jeho SEO potenciálu. Je-li umístěn na skutečně kvalitní web, může vám velmi pomoci. Jeho sepsání má ale několik zásad.

Náležitosti PR článku

Pokud jsme mluvili o SEO potenciálu, měli jsme na mysli samozřejmě zpětné odkazy. Ty jsou v současnosti společně s kvalitním obsahem alfou omegou všeho. Před psaním každého PR článku je důležité naplánovat si jeho umístění a zpětné odkazy, které z něho povedou. To samozřejmě ovlivní i jeho téma. Web na umístění by měl být tematiky příbuzný a mít autoritativní doménu. To, že nemá třeba tak velkou návštěvnost, rozhodující není.

V článku by se měli objevit maximálně 3 odkazy, dobře je proto zvolte. Jeden v prvním odstavci, druhý veprostřed a poslední doporučujeme na místo podpisu s tím, že bude přímo na hlavní stránku webu. Nezapomeňte, že anchor text by měl být klíčové slovo, na které se snažíte prosadit! Využít můžete i longtail neboli výraz složený z několika méně hledaných slov (u nás například – seo služby plzeň).

Článek by měl mít délku alespoň 1 800 znaků. To je standardní délka pod kterou byste neměli jít.

Jak hledat weby?

Weby můžete jednoduše najít pomočí vyhledávače Googlu. Většina majitelů těchto webů jich má celou řadu, můžete proto články objednávat na jedno místě. V České republice zpravidla nejdou nijak drahé. Pravidelné psaní a zveřejňování článků je stále velmi účinná SEO taktika. My si nejčastěji vystačíme kolem 8 PR článků za měsíc.